Cyberpunk 2013 – pierwsza edycja gry fabularnej (RPG, Role-Playing Game) z serii Cyberpunk autorstwa Mike'a Pondsmitha, wydana przez R. Talsorian Games. Nie ukazała się w języku polskim.

Podręczniki Edytuj

Źródłowe Edytuj

Dodatkowe Edytuj

Świat gry Edytuj

Świat gry jest mocno inspirowany dziełami Williama Gibsona i Philipa K. Dicka, zwłaszcza dziełami Czy androidy śnią o elektrycznych owcach? oraz Łowca androidów.

Cyberpunk 2013 rozgrywa się w mrocznym świecie pełnym technologii, rządzonym przez Korporacje.

Podręczniki dodatkowe skupiają się na kosmosie (Near Orbit) i rolach postaci Solo (Solo of Fortune, Solo of Fortune 2) i Rockerboy (Rockerboy).

Mechanika gry Edytuj

Mechanika gry jest oparta na k10. Kości są używane do walki oraz do rzutów na powodzenie akcji.

Rzuty mogą być wykonane przeciwko innemu rzutowi lub nie. Rzuty przeciwko innemu rzutowi polegają na tym, że przeciwnik musi wykonać rzut, a następnie kośćmi rzuca gracz, po czym wynik zależy od tego, który rzut miał wyższy wynik. Rzuty, które nie są przeciwko innemu rzutowi, po prostu muszą wynikiem przekroczyć ustanowiony próg.

Umiejętności się zyskuje lub kupuje; można do nich przypisywać otrzymane punkty, by je rozwijać. Postacie graczy mają role.