Cyberpunk 2077 – gra komputerowa w trakcie produkcji, oparta na uniwersum Cyberpunka. Producentem oraz deweloperem jest CD Projekt Red. Została po raz pierwszy ogłoszona na CD Projekt RED Group Summer Conference 2012 jako oficjalna adaptacja Cyberpunka 2020[1].

Świat gry Edytuj

Gra stanowi kontynuację Cyberpunka 2020 i alternatywę wobec wydarzeń z Cyberpunka v3.0. Cyberpunk 2077 rozgrywa się w dystopijnej metropolii Night City w Kaliforni, na południe od San Francisco. Podczas wydarzeń z Cyberpunka 2020 ma populację ponad 5 milionów[2], a liczba ta ma wzrosnąć w czasach Cyberpunka 2077.

Po zapaści ekonomicznej we wczesnym XXI wieku Stany Zjednoczone są zmuszone do polegania na megakorporacjach. Korporacje specjalizują się w wielu różnych dziedzinach, takich jak bronie, robotyka, cybernetyka, farmacja, komunikacja czy biotechnologia. Wiele z nich działa ponad prawem.

Akcja gry toczy się wokół historii V, najemnego strzelca, który szuka dla siebie miejsca w Night City, najbardziej gwałtownego i niebezpiecznego miasta w rzeczywistości, w której rządzą Korporacje. Gracz może wybrać płeć, wygląd, klasę oraz przeszłość V. Wszystkie te rzeczy mają wpływ na rozwój akcji.

Mechanika gry Edytuj

Rozgrywka Edytuj

Cyberpunk 2077

Logo gry Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077 – oficjalny zwiastun E3

Cyberpunk 2077 – oficjalny zwiastun E3

Gra ma otwarty świat i nieliniową fabułę. Gracze mogą mocno personalizować swoją postać, aby dostosować ją do swojego stylu rozgrywki. Można strzelać, eksplorować, dokonywać różnych wyborów i podejmować się wielu różnych aktywności i misji, które można wykonywać na rozmaite sposoby.

W Night City istnieją postacie nie mówiące po angielsku, przez co trzeba kupić implant tłumaczący, aby je zrozumieć. Sukces w zrozumieniu zależy od tego, jaki implant się kupi.

Świat ma dynamiczną, zmieniającą się pogodę oraz cykl dnia i nocy.

Gra ma być jednoosobowa. Na początku twierdzono, że ma mieć elementy multiplayera, ale na początku 2018 roku z tego zrezygnowano[3].

Perspektywa Edytuj

Cyberpunk 2077 - Mike Pondsmith about Cyberpunk World

Cyberpunk 2077 - Mike Pondsmith about Cyberpunk World

Cyberpunk 2077 Gameplay Reveal — 48-minute walkthrough

Cyberpunk 2077 Gameplay Reveal — 48-minute walkthrough

Gra się głównie z perspektywy pierwszoosobowej. Stworzono nowy system walki dla tej perspektywy, obejmuje on pistolety, walkę wręcz, a także stymulanty wspomagające walkę (na przykład zwiększające szybkość ruchów osoby je zażywającej).

Gracze mogą wybrać perspektywę trzecioosobową podczas kierowania pojazdami, takimi jak samochody czy motory. Można poruszać się latającymi pojazdami, ale nie są sterowane przez gracza.

Postać Edytuj

W grze istnieją atrybuty takie, jak Siła, którą można zwiększać poprzez zdobywanie poziomów i instalowanie cybernetyki. Umiejętności z kolei odpowiadają za wykonywanie czynności - hakowanie, rzemiosło, używanie broni, itd.

Podczas tworzenia postaci gracz może wybrać między innymi płeć i historię postaci. Historia pozwala na powołanie postaci do życia i wskazanie, co sprowadziło ją do Night City. Historia zawiera autorytet z dzieciństwa, kluczowe wydarzenie życiowe, a także powód przybycia do Night City.

Zakładki przy tworzeniu postaci to np. Akt Urodzenia (Birth Record), Skan Biometryczny (Biometric Scan; dotyczy twarzy, włosów, blizn, koloru skóry), Wygląd (Appearance; dotyczy stylu, ubrania, kolczyków, tatuaży) i Biostaty (Biostats).

Role Edytuj

Gra będzie miała płynny system klas/ról, w którym V może wybrać jedno z drzewek umiejętności, dzięki czemu gracz może wybrać co najlepiej pasuje do jego sposobu gry.

  • Netrunner - elitarni hakerzy. Dobrzy dla graczy, którzy uwielbiają skradanie i cichy sposób rozwiązywania problemów. Mogą hakować drzwi, zabezpieczenia, zakodowane systemy, a nawet mózgi ludzi.
  • Techie - inżynierzy, którzy potrafią budować wiele rodzajów broni, sprzętu, lubią ulepszać swoją rozgrywkę.
  • Solo - najemnicy, którzy są bardzo zdolni w walce. Są silni, szybcy, są niebezpiecznymi przeciwnikami.

Dotychczasowy rozwój gry Edytuj

Cyberpunk 2077 title reveal

Cyberpunk 2077 title reveal

Cyberpunk 2077 - Teaser (2013)

Cyberpunk 2077 - Teaser (2013)

Grę ogłoszono na początku 2012 roku na CD Projekt RED Group Summer Conference. Nazywała się wtedy Cyberpunk. Powiedziano, że ukaże się po grze Wiedźmin 3: Dziki Gon i nie podano daty[1]. Później w tym samym roku ukazał się filmik z nowym tytułem gry - Cyberpunk 2077[4].

W 2013 roku ukazał się teaser Cyberpunka 2077 reżyserowany przez Tomka Bagińskiego[5]. W tym samym roku ukazał się filmik, w którym Mike Pondsmith wyjaśnia, czym jest cyberpunk i jaki ma klimat[6].

W 2018 roku we Wrocławiu otwarto nowe studio, by wesprzeć tworzenie gry[7].

Podczas E3 2018 ujawniono trailer Cyberpunka 2077[8].

27 sierpnia 2018 roku ukazał się 48-minutowy gameplay z gry[9].

Jesienią 2018 roku CD Projekt Red nawiązał współpracę z Digital Scapes w celu wspólnej pracy nad Cyberpunkiem 2077 i innymi projektami[10].

Galeria Edytuj

Grafiki koncepcyjne Edytuj

Trailer z E3 2018 Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 CD Projekt RED Group Summer Conference 2012
  2. Cyberpunk 2020
  3. Sounds like Cyberpunk 2077 decided against multiplayer
  4. Cyberpunk 2077 title reveal
  5. Cyberpunk 2077 - Official Trailer (2013) | CD Projekt Red Game HD
  6. Cyberpunk 2077 - Mike Pondsmith about Cyberpunk World
  7. Introducing CD PROJEKT RED Wrocław
  8. Cyberpunk 2077 – oficjalny zwiastun E3
  9. Cyberpunk 2077 — pierwsza prezentacja; 48 minut rozgrywki
  10. Cyberpunk 2077 - CD Projekt RED będzie współpracować z Digital Scapes