FANDOM

Cyberpunk v3.0 (znany także jako 203X) – trzecia edycja gry fabularnej (RPG, Role-Playing Game) z serii Cyberpunk autorstwa Mike'a Pondsmitha, wydana przez R. Talsorian Games. Jej podtytuł to „Roleplaying in the Dark Future” („granie fabularne w mrocznej przyszłości” - tłum. nieoficjalne).

Wielu fanów było rozczarowanych zmianą świata gry oraz użyciem zdjęć figurek zamiast tradycyjnych rysunków. Mike Pondsmith użył figurek w skali 1:6, które wtedy kolekcjonował, zamiast ręcznie narysowanych ilustracji. Kontrowersyjne było wprowadzenie altkultów i DataKrashu.

Podręczniki Edytuj

Świat gry Edytuj

Pomiędzy tą edycją, a Cyberpunkiem 2020 rozgrywa się akcja kampanii Firestorm, która jest ostatnim oficjalnym dodatkiem do gry Cyberpunk 2020 i symbolicznie zamyka linię wydawniczą, przedstawiając wydarzenia prowadzące do zniszczenia świata gry w wyniku wojny.

Seria Firestorm opowiadała historię Czwartej Wojny Korporacyjnej. Stracone zostały ogromne ilości danych, rozpowszechniła się korupcja w Sieci. Ostatnie wydarzenia w historii świata są podawane w wątpliwość, gdyż nie ma na ich temat informacji z powodu utraty danych.

W podręczniku głównym do gry (jako wstęp do pojęcia DataKrash) podane są przykłady rozpowszechnianych w internecie nieprawdziwych informacji, takich jak samobójstwo Richarda Nixona czy memy o fałszywym lądowaniu na Księżycu.

Wojna doprowadziła wiele narodów do upadku, a ekonomię świata do załamania. Wiele megakorporacji upadło, dzięki czemu powstały „altkulty”, alternatywne kultury, w których ludzie mają podobne wartości, marzenia i cele.

Mechanika Edytuj