FANDOM

Gra fabularna (inaczej RPG, z ang. role-playing game, gra wyobraźni) – gra towarzyska oparta na narracji, w której gracze (od jednego do kilku) wcielają się w role fikcyjnych postaci. Cała rozgrywka toczy się zazwyczaj w fikcyjnym świecie, istniejącym tylko w wyobraźni grających[1].

Świat gier Edytuj

Gry fabularne z serii Cyberpunk ukazują dystopijny świat z przyszłości. Rok, w którym rozgrywa się ta przyszłość, jest podany w tytułach systemów Cyberpunk 2013 i Cyberpunk 2020.

Ciała ludzkie oraz całe otoczenie są mocno zmienione przez zastosowanie wszędzie technologii. Styl liczy się bardziej, niż praktyczność ubrania, przedmiotu. Estatyka świata opiera się na neonowych kolorach, ekstrawaganckim, krzykliwym ubiorze, wszechobecnej cybernetyce, fryzurach punkowych.

Cyberpunka w grze Cyberpunk 2020 definiuje styl życia postaci, wyrażający w trzech tzw. Zasadach Cyberpunka:

  1. Styl Ponad Treścią - działania powinny być widowiskowe, nawet jeśli nieskuteczne,
  2. Poza Jest Wszystkim - wizerunek cyberpunka powinien zawsze sugerować najlepszego człowieka w branży,
  3. Zawsze Żyj Na Krawędzi - życie powinno być intensywne i ryzykowne, wypełnione przełamywaniem własnych słabości i ograniczeń.
  4. Łam Zasady - zasady są po to, by je łamać.

Mechanika gier Edytuj

Systemy z serii Cyberpunk wykorzystują kości sześcio- i dziesięciościenne (potocznie zwane k6 i k10). Poszczególne cechy, role i szczegóły na temat mechaniki opisane są na stronach poszczególnych gier.

Gry fabularne z serii Cyberpunk Edytuj

Tytuł Rok wydania
Cyberpunk 2013 1988
Cyberpunk 2020 1990
Cyberpunk v3.0 2005
Cyberpunk Red gra w trakcie produkcji

Przypisy Edytuj

  1. Najnowsze trendy w turystyce eventowej. Gry fabularne i wydarzenia związane z fantastyką i technologią XXI wieku. Olga Smoleńska. „Turystyka Kulturowa”. 8 (2009). s. 31–39.