FANDOM

Na zewnątrz, na ulicach Night City, rozgrywają się różne wydarzenia - tworzy się historia Ulicy. Czy są to boosterzy w ciemnych zaułku, nomadowie na drogach, czy rockmani w klubach, trwa tam akcja i są tam kłopoty gdziekolwiek nie spojrzysz. A karetki Trauma Team krążą nad głowami i czekają, żeby zebrać resztki - też dla zysku. Takie jest oblicze Miasta. Takim Je widzisz.

Night City – średniej wielkości miasto przemysłowe. Założone zostało w 1994 roku na zachodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych. Zamieszkuje go 5.000.000 mieszkańców (dane z 2020 roku), w większości na peryferiach miasta, na południowy zachód od centrum. Samo miasto położone jest nad wielką zatoką. Wokół niego wiele jest pomniejszych miast: Westbrook, Heywood, Pacifica i Płd Nigh City[1].

Historia Edytuj

Początki Edytuj

Początkowo Night City było ledwo zlepkiem osiedli pomiędzy Los Angeles, a San Francisco. Urbanista Richard Night wykupił większość terenów. Te tereny później stały się Centrum Korporacyjnym i Centrum Miejskim. Night chciał stworzyć wspaniałe, bezpieczne i czyste miasto korporacyjne. Uzyskać to chciał oferując bardzo korzystne przywileje wielkim Korporacjom (Petrochem, uzyskał prawa do prowadzania odwiertów wzdłuż wybrzeża). Dzięki temu stworzył silną podstawę ekonomiczną oraz mieszkańców, najczęściej pracowników Korporacji, a w 1992 megakorporacje Arasaka, EBM i Petrochem zainwestowały w Night City zwane wtedy jeszcze Coronado City przez położenie w zatoce Del Coronado. Do 1993 r. miasto było już w zaawansowanej budowie, zatoka została pogłębiona, a górny półwysep rozbudowany, niektórzy mieszkańcy zostali także przeniesieni już do centrum miasta[1].

Zamordowanie Nighta Edytuj

Niestety plan Nighta nie powiódł się. Stosował on własne zaawansowane technologie i materiały budowlane. Odsunął tym od pracy wiele związków i firm budowlanych, z których wiele było kontrolowanych przez zorganizowane syndykaty zbrodni. W 1998 bossowie gangów zamordowali Nighta i przejęli Night City, które dostało nową nazwę od swego założyciela[1].

Przestępczość, narkotyki, przemoc, prostytucja i terroryzm przekształciły wspaniałe i czyste Miasta w ponure Night City, które znamy. Lokalne gangi walczyły z Korporacjami, szerząc anarchię w kilku sektorach. Do 2005 r. Gangi miały całkowitą kontrolę nad infrastrukturą miejską[1].

W latach 2009-2011 nastąpiły straszliwe morderstwa, a okrutne działania gangów były najczęstsze w historii Night City. Korporacje zaczęły tego już mieć dość[1].

Interwencja Korporacji Edytuj

W 2009 mocno uzbrojeni członkowie paramilitarni Arasaki wyruszyli na ulice, by poradzić sobie z przestępczością. Rozpoczęło to wojnę, która na szczęście dość szybko została ukończona dzięki połączeniu sił Korporacji. Stworzono Radę Miejską kontrolowaną przez megakorporacje. Rada Miejska oddała im całkowitą władzę na terenie miasta. Centrum Korporacyjne i Miejskie oczyszczono i przywrócono do użytku, a Starą Promenadę Portową zburzono i utworzono na jej miejscu Nową Promenadę Portową[1].

Do roku 2020 potyczki mafijne minęły, a miasto zdecydowanie odżyło. Blizny nadal się jednak nie zagoiły[1].

Polityka Edytuj

Burmistrz Edytuj

Burmistrzem Night City już na drugiej kadencji w 2020 roku była Mbole Ebunike. Zawdzięcza wszystko Korporacjom, dlatego też prawdziwą władzę w Night City mają Korporacje, a Burmistrz jest tylko marionetką[1].

Służby publiczne Edytuj

W granicach Miasta Centralnego znajdują się dwa szpitale publiczne: Miejskie Centrum Medyczne oraz Kryzysowe Centrum Medyczne.

Na obszarze Miasta Większego istnieje następne 7 szpitali oraz przynajmniej 4 prywatne ośrodki zajmujące się cybernetyką, chirurgią plastyczną i prowadzeniem banków ciał[1].

Ochrona Edytuj

Pomimo, że Strefy Korporacyjne są ochraniane przez najemników, to dzielnice Marina, Harbor i Lake Park są utrapieniem miasta. Brutalne czystki policyjne i monitorowanie daje tylko częściową ochronę. Miasto Południowe ma najgorszą sławę, jego tereny nazywa się Strefą Walki[1].

Miejskie Służby Policyjne Edytuj

Policja w Night City jest rozproszona i bardzo źle zarządzana. Policja nieraz zostaje przekupiona, aby nie widziała czego nie powinna. Jedynym wyjątkiem od tego jest organizacja C-SWAT, w Brygadzie CyberPsycho. To jedyni tak zdeterminowani, niebezpieczni i nieskorumpowani Gliniarze.

Galeria Edytuj

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 1,7 1,8 1,9 Cyberpunk 2020