FANDOM

Orbital Air (Orbitalne Linie Lotnicze) – Korporacja utrzymująca wielce poważną pozycję w XXI Wieku, a to wszystko dzięki ogromnej flocie kosmicznej wahadłowców typu Hermes produkowanych we Francji. Orbital Air kontroluje prawie cały transport trans-orbitalny, z wyjątkiem paru rządów.

Wiele firm polega na Orbital Air i jej grawitacyjnej studni bardzo pomocnej w sprawach transportu ładunku. Kolonia Crystal Tower L-5 (Kryształowa Wieża) będąca własnością Euro-Space Agency, potężny orbitalny kompleks hotelowy dla największych bogaczy nie miałby bez niej prawa bytu. Od niej zależy cały komercjalny transport kosmiczny. Wielka część budżetu OA wykorzystywana jest do utrzymania tak ważnej pozycji lidera orbitalnej technologii.

Obecnie Korporacja zaciekawiła się Chinami, które błyskawicznie usprawniają swój transport trans-orbitalny np. Korporacja Euro-flight zamierza wprowadzić do swojego cennika usługi orbitalne. Stacja Orbitalna Johnsona jest stacją transferową dla pasażerów podróżujących do Kryształowej Wieży, gdzie przesiadają się do kosmolotów na kosmiczne wahadłowce transportowe związane z orbitalnymi stacjami robotniczymi OA lub nabytymi od Euro-Space Agency. Głównym udziałowcem OA jest Antoine DuBois mający aż 15,2% dochodów[1].

Sprzęt i zasoby Edytuj

Rok 2020 Edytuj

Sprzęt i zasoby Orbital Air w roku 2020[1]:

  • 70 miejskich pojazdów szturmowych AV-4,
  • 2 helikoptery w każdym biurze,
  • 30 samolotów Osprey II,
  • 35 samolotów Hermes Screamjet,
  • 35 korporacyjnych odrzutowców,
  • 15 ciężkich odrzutowców transportowych Boingów C-25,
  • Stacja Orbitalna Johnson,
  • 2 stacje obsługowo-orbitalne,
  • mała flota orbitalna do transportowania załóg pomiędzy stacjami.

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 Cyberpunk 2020