FANDOM

RABID (Roving Autonomous Bartmoss Interface Drones) – programy AI stworzone przez Rache Bartmossa. Zaczęły pojawiać się w późnym 2022 roku, jako kolejny cios po DataKrashu wymierzony w Korporacje[1]. Miało to miejsce przed akcją Cyberpunka v3.0, co jest opisane w podręczniku głównym do tego systemu.

Oprogramowanie Edytuj

Były sztuczną inteligencją, SI, zapisaną jako programy-zabójcy. Miały naśladować samego Rache Bartmossa i stanowić jego ostateczny cios[1].

Cel twórcy Edytuj

Celem Rache Bartmossa było sprawienie, by informacje stały się całkowicie wolne poprzez nadanie im czysto subiektywnego charakteru. Miało to prowadzić do aktu wyzwolenia od Korporacji. Narzędziem głównym do osiągnięcia celu był DataKrash, a RABIDy miały pomóc pokonać Korporacje[1].

Działanie Edytuj

Pierwszymi ich celami były Arasaka i EBM, znane Bartmossowi Korporacje. Następnie atakowały kolejne obszary Sieci z ludobójczym, wszędobylskim i agresywnym zachowaniem. Kiedy ich stwórca umarł, nie było kogoś, kto by je kontrolował[1].

Wyewoluowały tak, że stały się nienawistne wobec kogokolwiek, kogo napotkały w Sieci. Co więcej, mnożyły się, tworząc chmarę zabójczych programów liczącą setki tysięcy, która przemierzała Sieć w poszukiwaniu czegoś do absolutnego zniszczenia[1].

Wraz z DataKrashem RABIDy doprowadziły do śmierci Sieci 5 marca 2023 roku. Tego dnia Netwatch się poddał i Magnificent Curtis oraz Rada Nadzorcza IG aktywowali IGTA Dissolution Prime, rozprzestrzeniając falę kodu, która scrashowała Protokoły IG[1]. O dalszych skutkach tych wydarzeń można przeczytać tutaj.

Ciekawostki Edytuj

  • W języku angielskim „rabid” oznacza „chory na wściekliznę”, „rozwścieczony”, „zacietrzewiony”, „zaciekły”, „zażarty”, „fanatyczny”.

Przypisy Edytuj

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 Cyberpunk v3.0, Podręcznik główny